E-mail kampányok, webszövegek 
és automatizált hírlevél sorozatok 
készítése kis- és nagyvállalatoknak

Mire kattint a net népe? Megdöbbentő infók a cikkben!

2017.07.24. | Hozzászólások (0 db)

Szerintem egye több helyről hallod ma már te is, hogy manapság nem NEM információ a legnagyobb érték, hanem a  figyelem! 

Fel kell magadra hívnod a potenciális vásárlók figyelmét, hogy KATTINTSANAK. 

... de hogyan érd el ezt? 

Mire kattint a net népe? Megdöbbentő infók a cikkben!

Hallottál már a clickbait-jelenségről?

A napokban jelent meg egy új cikk az Indexen, amelyben a szalagcímek evolúciója, azon belül is a clickbait nevű jelenség volt a fő téma. 

Mi a csuda az a clickbait? 

Biztosan Te is találkoztál már olyan cikkekkel a közösségi felületeken, amelyek olyan szalagcímekkel operáltak, mint: 

"Sírni fogsz, ha megtudod hogyan viszi el a vásárlóidat a konkurencia!" 

Ezekről már messsziről ordít, hogy "bullshitelés" várja az embert a kattintás után, MÉGIS MŰKÖDNEK. 

Ahogy a vizsgálat is fényt derített rá, a TOP 20 szalagcím mind ilyen bulváros manipulációkkal operál. 

Anno az újságírást úgy tanították, hogy a cím legyen rövid, lényegretörő, tartalmazza a fő információt.

Ezek a clickbait címek viszont nagyjából egyik kritériumnak se felelnek meg, mégis működnek, hozzák a kattintást a reklámokkal teletűzdelt oldalakra. 

Miért működik a módszer? 

Napjainkban elképesztő információdömping van. Gondolj csak bele hány új terméket látsz naponta, mennyi hírt kapsz, hány olvastalan hírleveled van. EGYSZERŰEN TÚL SOK. 

Az emberi agy a maga  bonyolultságában végtelen egyszerű. A fárasztó, energia és időigényes GONDOLKODÁS helyett ma inkább arra vágyik, hogy ÖSZTÖNBŐL, REFLEXBŐL kezelhető helyzetek elé állítsák. 

Éppen ezért működnek azok a szófordulatok, hogy:

  • sírni fogsz, ha... megtudod a Facebook miért üldözi a clickbaitet!
  • nevetni fogsz, ha... ezentúl a konkurensed ilyen tárgymezőket ír
  • megdöbbentő tény áll a Sales Akadémiás védjegy-ügy háttérben...
  • 10 ok... amiért nem tudsz elég pénzt keresni, az 5.-től megáll az eszed!
  • mikor megtudta, hogy az apja/ testvére/barátja mit csinált, váratlan dolgot tett... 
  • 100-ból csak 1 ember tudja... kimondani helyesen/ megérteni/ kitalálni 
  • Ezért ... tűnt el/mondta/ érezte
  • ki vannak borulva... a koraszülött babás anyukák
  • ez történik... ha állami cégekkel üzletelsz
  • ezt csak XY értheti- ezt csak azok a nők érthetik, akik már szültek császárral; 10 dolog, amit csak az USÁ-ban élő magyarok érthetnek

Érezhető róluk, hogy túlzóak, de felkeltik a kíváncsiságot. Ekkor jön az agyad és azt mondja: "Na majd én megmutatom; rácáfolok; hiszem, ha látom"- azaz bekapcsol a dacközpont és valljuk be: rátartiságból is kattintunk. 

A másik nagyon erős fegyver az érzelmi manipuláció, amelyek közül, ahogy a cikk is írta a pozitív az erősebb. Senki nem szereti magát rosszul érezni, lehangoltnak, magányosnak lenni. Éppen ezért a rossz érzéseket kiváltó dolgok kevésbé ösztönzik a kattintást és a megosztást.

Ugyanis az örömöt szeretjük megosztani másokkal is, a bánatunkkal viszont szívesen zárkózunk a 4 fal közé.

Sokkal inkább a nevetés, az öröm, a happy end az, amit az emberek szeretnek megismerni, átélni. (Ugye az is megvan, hogy a híradó fél órájából átlagosan 25 perc szól arról, hogy kirabolták, lelőtte, elrabolta, közlekedési balesetben... és mennyire kevés a pozitív üzenet: kitüntették, elnyerte, megtalálta. Ennek éppen fordított a pszichológiája, az elrettentés a fő célja, míg a neten a kattintás  a lényeg.)

Most, hogy már ismered a "kattintás vadász szövegírási módszert", szeretnék az agyad logikus oldalához is szólni 1-2 szót. 

Biztos vagyok benne, hogy csábító a módszer másolása, de könnyen visszájára fordulhat!

  1. Ha a kattintás után nem azt a NAGY dolgot találja az érdeklődő, amit várt tőled, gyorsan továbbáll. Azaz ablakon kidobott pénz lesz a hirdetési büdzséd.
  2. A módszer lényege az ösztönös, a gondolkodás nélküli kattintások megszerzése... éppen ezért, ha a terméked/szolgáltatásod nem az ilyen célközönségnek szól, akkor jobb, ha nem operálsz vele
  3. Könnyen találhatod magad azon a polcon, ahová az potencia-növelő reklámokkal teletűzdelt weboldalakat sorolja a Google- és az emberek józanabbik fele. Gondold át, hogy a jóhíred ér-e ennyit?
  4. A Facebook, a Google és az összes egyéb internetes orgánum TŰZZEL-VASSAL küzd az ilyen tartalom ellen, mert nem ad valódi minőséget a felhasználóknak. Lehet, hogy ideig-óráig működnek az ilyen tartalmaid, de nem ez a kommunikáció szent grálja. Sokkal inkább hasonlít a sámánok hipnotikus kuruzslásához.

Mi az, amit érdemes mégis elsajátítani a módszerből?

A szemléletet. A Clickbait nagyon ügyesen épít az agyunk neurális működésére. A hiányérzetet, kíváncsiságot,  a valahová tartozás természetes igényét erősíti fel a szövegekkel azért, hogy cselekvésre ösztönözze a gyanútlan nezetőt. 

Olyan cselekvésre, aminek a döntését KÖNNYŰ meghozni, kis áldozattal jár: csak egy kattintás. 

Keresd meg azokat a pontokat, ahol egyszerűsíteni tudod az értékesítésed, a kommunikációd: és segítsd a látogatóidnak megérteni, hogy pontosan mit kapnak tőled. Akár egy olyannal, hogy:

Ezt az 5 előnyt azok élvezik, akik letöltötték a Nagy Kampánytervezési Útmutatót ›› 

Előre szólok, nincs 5 pontba szedve az előny, viszont letölthetsz egy valóban hasznos, 25 oldalas masszív vonalvezetőt a következő, minden bizonnyal elképesztően sikeres kampányodhoz! 

Ha FAÉK egyszerűen be tudod mutatni a terméked előnyét, ha jó érzéseket tudsz hozzá kötni, akkor sokkal hatékonyabb lesz a marketinged, nagyobb az értékesítési volumened.

FIGYELEM! 

Ez nem azt jelenti, hogy egy atomreaktor bonyolultáságú szolgáltatást egyszerűsíts le egy "kazán-hűtővíz-turbina és jé, világít a lámpa!" című sztorira.

De!

Keresd a lehetőséget, hogy a kis lépéseket könnyű legyen megtenni, ne járjon túl sok agyalással, lelkifurdalással vagy bonyodalommal. Mindig csak egy lépést adj el:  

  1. a kattintást
  2. a feliratkozást
  3. a belépő terméked megvásárlását.. aztán jöhet a kicsit nagyobb falat: 
  4. a főtermék és az upsell!

Neked mi a véleményed a fenti részéetezett szalagcímekről? Használtál már hasonlóakat? MIket tapasztaltál?

 

Hozzászólások 0 db

Ehhez a bejegyzéshez még nincs hozzászólás. Legyen Ön az első!

Szóljon hozzá Ön is! Szeretne hozzászólásai mellé avatar ikont is? A gravatar.com segítségével 5 perc alatt
elkészítheti.
Megoldásaink az Ön igényeire szabva
JUNIOR
csomag
egészen kicsiknek
  • megírjuk a hírleveleit
  • izgalmassá varázsoljuk
    előre megírt hírleveleit
  • felprogramozzuk és
    kiküldjük hírleveleit
  • meghatározzuk olvasói személyiségtípusát
  • szegmentáljuk típusok
    szerint a listáját
  • típusokra szabottan kommunikálunk feliratkozóival
  • havi 5 munkaórát kap
    tőlünk
79.000 Ft + ÁFA / hó
SENIOR
csomag
stabil vállalkozásoknak
Ami a Juniorban benne van,
és még:
  • automata sorozatokat készítünk
  • online kampányokat készítünk
  • offline kampányokat készítünk
  • havi 2 óra személyes konzultációt és
  • havi 9 munkaórát kap tőlünk
124.000 Ft + ÁFA / hó
V.I.P.
csomag
nagyravágyóknak
Ami a Juniorban és a Seniorban benne van, és még:
  • csali anyagokat készítünk
  • telefonnal lekövetjük DM kampányait
  • közös hírlevél-marketing tervet készítünk
  • havi 2x2 óra személyes konzultációt és
  • havi 18 munkaórát kap
    tőlünk
199.000 Ft + ÁFA / hó