Hogyan csináljon sikeres nyári villámakciót?
2021.06.13. | Hozzászólások (0 db)A nyár egy kiváló alkalom arra, hogy bontogassuk a szárnyainkat, kipróbáljunk új dolgokat. A legtöbb cég életében ez az időszak „uborkaszezon”. Amikor az iskolák és óvodák becsukják kapuikat, a vállalkozások zöme is takarékra kapcsol. Sokmindenki ilyenkor megy el az "évi rendes" szabadságára, és már a június elején azon töri a fejét, hogy milyen programokkal töltse ki a szeptemberig tartó szünidőt.
A közelgő kikapcsolódás és pihenés gondolata sokaknál meghozza a vásárlási kedvet is, ezért ez az időszak a vállalkozások számára kiválóan alkalmas arra, hogy egy kis "impulzív" vásárlásra csábítsák meglévő és reménybeli ügyfeleiket.
Cégvezetőként, marketinesként ezt a helyzetet aknázhatja ki Ön is egy jól átgondolt villámakcióval.
Mi az a villámakció?
Nem más, mint egy nagyon-nagyon rövid határidős (néhány órás, maximum 1 napos), rendkívül vonzó akciós ajánlat.
Lássuk, hogy alkalmaztuk az egyik üzletágunkban ezt a lehetőséget!
2017. márciusában indult az egyik legújabb üzletágunk, ami nem más, mint a Learnie.hu videókurzus portál.
Maga a Learnie.hu egy vadonat új oldal. Egy ma még kissé szokatlan, szupermodern e-learning megoldás, ahol a kiválasztott videokurzusohoz és a hozzá kapcsolódó összes letölthető anyaghoz egy bankkártyás fizetés után azonnal hozzá lehet férni.
Azonban, mint ahogyan egy induló cégnél szokás, itt is számolnunk kell néhány nehezítő körülménnyel:
-
a feliratkozói adatbázis még nem túl nagy...
-
mivel vadonat új a portál, még nem mindenki tudja, hogyan működik...
-
itthon még kevesen vannak, akik rendszeresen vásárolnak e-learning kurzusokat...
-
fizetési opcióként kizárólag bankkártyás fizetés áll rendelkezésre...
Ahogy drága jó ügyvédnőm szokott fogalmazni: Hajrá Mari néni, innen szép nyerni!
Minden jó kampányhoz kell egy jó apropó!
Mivel "csak úgy" nem szerettünk volna árakciót hirdetni, ezért ki kellett találnunk egy szuper apropót. A mi esetünkben ez a közelgő nyári szünet volt. Egy korábbi, mini-piackutatásunk alapján feltételeztük, hogy olvasóink között sokan vannak olyanok, akik épp ebben a nyári, lassabb, lazább időszakban tudnak és hajlandóak tanulni.
Ráadásul az új üzletágunk kínálata remekül alkalmas arra, hogy ügyfeleink a vízparton, tengerparton ülve, vagy akár a teraszuk napernyője alatt, kötöttségek nélkül, élményszerűen tanujanak és fejlesszék magukat a videokurzusaink segítségével.
Tehát a nyári szünet és a tanulás apropóján egy olyan rövid, mindössze 6 órás akciót hirdetünk meg, amely idő alatt 50% kedvezménnyel lehetett bármely videokurzusunkhoz örökös hozzáférést vásárolni.
Villámkampányunk időtartama 2017.06.11 (vasárnap) délután 17 és este 23 óra között volt.
Ezzel ki is pipáltuk a villámkampány két legfontosabb elemét:
-
Vonzó ajánlat: OK!
-
Rövid határidő: OK!
És az eredmények:
3 levél (bejelentő levél, izzító levél, kapunyitó levél) kiküldése után, röpke 6 óra leforgása alatt összesen 33 megrendelés érkezett, nettó 560.350 Ft értékben
Elsőre ez az eredmény talán szerénynek tűnhet. Ám ha azt vesszük, hogy mindez egy szűk idősávon belül, egy forró vasárnap délután, amikor a feliratkozók jelentős része a Balatonon pihent.... No, akkor ez már igazán szépen fest!
A kosárba átlagosan 3,6 darab tananyag került, kb. 17 ezer forintos átlagos kosárértékkel.
Így csináltuk... avagy a megvalósítás lépésről-lépésre
Mivel a portál még új, a napi látogatószáma és a saját feliratkozói adatbázisa csekély, meg kellett támogatnunk egy ütős közösségi média hirdetéssel is az akciót.
Pénteken reggel megírtuk a feliratkozóknak e-mailben, hogy vasárnap délután egy villámakció lesz a Learnie.hu oldalon.
A portálon jelenleg nagyon sok, a vállalkozásfejlesztéshez segítséget nyújtó kurzus érhető el. Ezért arra hívtuk fel az olvasóink figyelmét, hogy a szabadsága alatt, pihenés közben akár be is pótolhatja a tanulást, amire a pörgős időszakokban nincs annyi lehetősége.
Az első (bejelentő) levél pénteken 13 órakor ment ki.
Ezen kívül beidőzítettünk még 2 levelet vasárnapra: egyet reggelre, amiben részletesen megírtuk az árakat, és a pontos időpontot. (izzító levél)
Egyet pedig délutánra, amit 17 órakor indítottuk el, "Kapuk nyitva" jeligével. (kapunyitó levél)
Az e-maileknél az alábbi tárgymezőket használtuk:
- [HOT HÍR] 6 órán át féláron minden!
- [DÉLUTÁN] Szabad a vásár!
- [MOSTANTÓL] Nyitva vannak a kapuk! Ne maradj le!
Kíváncsi rá, hogy mit írtunk pontosan a feliratkozóinknak a levelekben?
Adja meg, hogy hova küldhetjük el Önnek a kampányleveleinket a részletes statisztikákkal kiegészítve!
A leveleket az adatok megadása és az "Ide kérem a leveleket" gomb megnyomása után azonnal és automatikusan küldi Önnek a rendszer! Nyugodtan olvassa tovább a cikket, és ha végzett vele, nézze meg a kampányleveleket is!
Az e-maileket, ahogy említettem, a közösségi oldalainkon Facebook és Instagram hirdetésekkel is megtámogattuk. Promócióra 10.000 Ft-ot költöttünk.
Kiemelten figyeltünk arra, hogy a hirdetéseket a kampány lezárultával közösségi oldalakon 23.00-kor lekapcsoljuk.
(Hiszen az elég illúzió- és bizalomromboló tud lenni, amikor egy lejárt akció hirdetése még aktívan fut a hírfolyamunkban... Biztos, hogy Ön is találkozott már ilyennel a közösségi oldalakon...)
Mivel a portál új, és a bankkártyás vásárlás sem mindenkinek komfortos még, ezért természetesen az akció alatt végig ott ültünk a gép előtt, hogy e-mailben és telefonon segítsünk annak, aki elakadt a vásárlás során, vagy kérdése merül fel.
Nagyon különleges (és egyben bensőséges) élmény volt számunkra vasárnap éjjel telefonon beszélgetni az ügyfeleinkkel. Ők persze nagyon hálásak voltak érte, hogy segítünk. A legextrémebb eset egy kedves megrendelő esete volt, aki épp a sürgősségin volt bent, és lelkesen rendelt, mert semmiképpen nem akart lemaradni a kampányról… :)
Szumma szummárum: a villámakciót eredményesnek értékeltük.
Konklúzió
Ha Ön is szeretné kiaknázni az ebben rejlő lehetőséget, ezekre a dolgokra mindenképpen figyeljen oda:
A villámakció egy szuper marketing eszköz! Éljen vele, de csak módjával! Alkalmazza ezt az év "szerényebb" időszakaiban, hogy áthidalja az uborkaszezont, és extra bevételt generáljon!
Soha nincs akció hosszabbítás! "A nagy sikerre való tekintettel akciónkat meghosszabbítjuk...." Hiteltelenné teheti magát és a cégét, ha hosszabbítja az ajánlatot csak azért, mert "túl sikeres" / vagy inkább túl sikertelen a kampány.
-
Ha valóban túl sikeres, örüljön neki! A pozitív tanulságokat és tapasztalatokat használja fel a következő villámkampányában, hogy az még sikeresebb legyen!
-
Ha pedig túl sikertelen, akkor tanuljon a hibából! Értékelje ki a kampányt, és vizsgálja meg, hogy a következő alkalommal mit kell másképp csinálnia, hogy jobb eredményeket érjen el!
Az ajánlat tényleg legyen vonzó! Ha már akciózik, akkor legyen nagyvonalú! Ha árakcióval operál, akkor minimum 30%-os kedvezményt nyújtson a listaárakból! Ha pedig olyan terméke van, amin kisebb az árrés, akkor inkább állítson össze vonzó "szezonális" vagy "exkluzív" csomagajánlatokat!
Harangozza be előre! Használja ki az összes csatornát, hogy a lehető legtöbb emberhez eljusson az akció híre!
Egy levél nem levél! Gondolkodjon mini rendszerben! Minimum 3 levelet küldjön a feliratkozóinak! (beharangozó, izzító, kapunyitó) Tekintsen ezekre a levelekre úgy, hogy minden egyes levél egy újabb lehetőség a bevételszerzésre!
Legyen telefon vagy gépközelben! Bármikor befuthat egy olyan kérdés, vagy probléma, amihez kell a segítség! Tekintsen erre a feladatra úgy, hogy egy olyan lehetőség, amellyel egy kicsit közelebb kerülhet az ügyfeleihez és plusz információkhpz juthat!
Óvatosan bánjon vele! Csak akkor lesz izgalmas a villámakciója, ha igazi kuriózum. Ha nem kizárólag ezzel próbálja vásárlásra ösztönözni a listáját, hanem tényleg csak "különleges fűszerként" használja. Egy évben maximum kétszer alkalmazza a villámakciót, mint marketing eszközt!
Ha ezekre odafigyel, biztosan sikeres lesz a kampánya!
Ha van kérdése, tegye fel bátran kommentben! Örömmel segítünk Önnek is, hogy az Ön villámakciója is sikeres legyen!
Ha pedig szeretne tőlünk konkrét segítséget (kampánytervet, levélvázlatokat, ötleteket, kivitelezési útmutatót) kapni, kérjen konzultációs időpontot hozzánk!
A konzultáció időtartama 2 óra.
A konzultáció helyszíne: Sales Akadémia Iroda, 1071 Budapest, Városligeti fasor 47-49.
Kattintson ide a konzultációra való bejelentkezéshez ››
Hozzászólások 0 dbEhhez a bejegyzéshez még nincs hozzászólás. Legyen Ön az első!
- megírjuk a hírleveleit
- izgalmassá varázsoljuk
előre megírt hírleveleit - felprogramozzuk és
kiküldjük hírleveleit - meghatározzuk olvasói személyiségtípusát
- szegmentáljuk típusok
szerint a listáját - típusokra szabottan kommunikálunk feliratkozóival
- havi 5 munkaórát kap
tőlünk
és még:
- automata sorozatokat készítünk
- online kampányokat készítünk
- offline kampányokat készítünk
- havi 2 óra személyes konzultációt és
- havi 9 munkaórát kap tőlünk
- csali anyagokat készítünk
- telefonnal lekövetjük DM kampányait
- közös hírlevél-marketing tervet készítünk
- havi 2x2 óra személyes konzultációt és
- havi 18 munkaórát kap
tőlünk