Mire kattint a net népe? Megdöbbentő infók a cikkben!
2021.07.24. | Hozzászólások (0 db)Szerintem egye több helyről hallod ma már te is, hogy manapság nem NEM információ a legnagyobb érték, hanem a figyelem!
Fel kell magadra hívnod a potenciális vásárlók figyelmét, hogy KATTINTSANAK.
... de hogyan érd el ezt?

Hallottál már a clickbait-jelenségről?
A napokban jelent meg egy új cikk az Indexen, amelyben a szalagcímek evolúciója, azon belül is a clickbait nevű jelenség volt a fő téma.
Mi a csuda az a clickbait?
Biztosan Te is találkoztál már olyan cikkekkel a közösségi felületeken, amelyek olyan szalagcímekkel operáltak, mint:
"Sírni fogsz, ha megtudod hogyan viszi el a vásárlóidat a konkurencia!"
Ezekről már messsziről ordít, hogy "bullshitelés" várja az embert a kattintás után, MÉGIS MŰKÖDNEK.
Ahogy a vizsgálat is fényt derített rá, a TOP 20 szalagcím mind ilyen bulváros manipulációkkal operál.
Anno az újságírást úgy tanították, hogy a cím legyen rövid, lényegretörő, tartalmazza a fő információt.
Ezek a clickbait címek viszont nagyjából egyik kritériumnak se felelnek meg, mégis működnek, hozzák a kattintást a reklámokkal teletűzdelt oldalakra.
Miért működik a módszer?
Napjainkban elképesztő információdömping van. Gondolj csak bele hány új terméket látsz naponta, mennyi hírt kapsz, hány olvastalan hírleveled van. EGYSZERŰEN TÚL SOK.
Az emberi agy a maga bonyolultságában végtelen egyszerű. A fárasztó, energia és időigényes GONDOLKODÁS helyett ma inkább arra vágyik, hogy ÖSZTÖNBŐL, REFLEXBŐL kezelhető helyzetek elé állítsák.
Éppen ezért működnek azok a szófordulatok, hogy:
- sírni fogsz, ha... megtudod a Facebook miért üldözi a clickbaitet!
- nevetni fogsz, ha... ezentúl a konkurensed ilyen tárgymezőket ír
- megdöbbentő tény áll a Sales Akadémiás védjegy-ügy háttérben...
- 10 ok... amiért nem tudsz elég pénzt keresni, az 5.-től megáll az eszed!
- mikor megtudta, hogy az apja/ testvére/barátja mit csinált, váratlan dolgot tett...
- 100-ból csak 1 ember tudja... kimondani helyesen/ megérteni/ kitalálni
- Ezért ... tűnt el/mondta/ érezte
- ki vannak borulva... a koraszülött babás anyukák
- ez történik... ha állami cégekkel üzletelsz
- ezt csak XY értheti- ezt csak azok a nők érthetik, akik már szültek császárral; 10 dolog, amit csak az USÁ-ban élő magyarok érthetnek
Érezhető róluk, hogy túlzóak, de felkeltik a kíváncsiságot. Ekkor jön az agyad és azt mondja: "Na majd én megmutatom; rácáfolok; hiszem, ha látom"- azaz bekapcsol a dacközpont és valljuk be: rátartiságból is kattintunk.
A másik nagyon erős fegyver az érzelmi manipuláció, amelyek közül, ahogy a cikk is írta a pozitív az erősebb. Senki nem szereti magát rosszul érezni, lehangoltnak, magányosnak lenni. Éppen ezért a rossz érzéseket kiváltó dolgok kevésbé ösztönzik a kattintást és a megosztást.
Ugyanis az örömöt szeretjük megosztani másokkal is, a bánatunkkal viszont szívesen zárkózunk a 4 fal közé.
Sokkal inkább a nevetés, az öröm, a happy end az, amit az emberek szeretnek megismerni, átélni. (Ugye az is megvan, hogy a híradó fél órájából átlagosan 25 perc szól arról, hogy kirabolták, lelőtte, elrabolta, közlekedési balesetben... és mennyire kevés a pozitív üzenet: kitüntették, elnyerte, megtalálta. Ennek éppen fordított a pszichológiája, az elrettentés a fő célja, míg a neten a kattintás a lényeg.)
Most, hogy már ismered a "kattintás vadász szövegírási módszert", szeretnék az agyad logikus oldalához is szólni 1-2 szót.
Biztos vagyok benne, hogy csábító a módszer másolása, de könnyen visszájára fordulhat!
- Ha a kattintás után nem azt a NAGY dolgot találja az érdeklődő, amit várt tőled, gyorsan továbbáll. Azaz ablakon kidobott pénz lesz a hirdetési büdzséd.
- A módszer lényege az ösztönös, a gondolkodás nélküli kattintások megszerzése... éppen ezért, ha a terméked/szolgáltatásod nem az ilyen célközönségnek szól, akkor jobb, ha nem operálsz vele.
- Könnyen találhatod magad azon a polcon, ahová az potencia-növelő reklámokkal teletűzdelt weboldalakat sorolja a Google- és az emberek józanabbik fele. Gondold át, hogy a jóhíred ér-e ennyit?
- A Facebook, a Google és az összes egyéb internetes orgánum TŰZZEL-VASSAL küzd az ilyen tartalom ellen, mert nem ad valódi minőséget a felhasználóknak. Lehet, hogy ideig-óráig működnek az ilyen tartalmaid, de nem ez a kommunikáció szent grálja. Sokkal inkább hasonlít a sámánok hipnotikus kuruzslásához.
Mi az, amit érdemes mégis elsajátítani a módszerből?
A szemléletet. A Clickbait nagyon ügyesen épít az agyunk neurális működésére. A hiányérzetet, kíváncsiságot, a valahová tartozás természetes igényét erősíti fel a szövegekkel azért, hogy cselekvésre ösztönözze a gyanútlan nezetőt.
Olyan cselekvésre, aminek a döntését KÖNNYŰ meghozni, kis áldozattal jár: csak egy kattintás.
Keresd meg azokat a pontokat, ahol egyszerűsíteni tudod az értékesítésed, a kommunikációd: és segítsd a látogatóidnak megérteni, hogy pontosan mit kapnak tőled. Akár egy olyannal, hogy:
Ezt az 5 előnyt azok élvezik, akik letöltötték a Nagy Kampánytervezési Útmutatót ››
Előre szólok, nincs 5 pontba szedve az előny, viszont letölthetsz egy valóban hasznos, 25 oldalas masszív vonalvezetőt a következő, minden bizonnyal elképesztően sikeres kampányodhoz!
Ha FAÉK egyszerűen be tudod mutatni a terméked előnyét, ha jó érzéseket tudsz hozzá kötni, akkor sokkal hatékonyabb lesz a marketinged, nagyobb az értékesítési volumened.
FIGYELEM!
Ez nem azt jelenti, hogy egy atomreaktor bonyolultáságú szolgáltatást egyszerűsíts le egy "kazán-hűtővíz-turbina és jé, világít a lámpa!" című sztorira.
De!
Keresd a lehetőséget, hogy a kis lépéseket könnyű legyen megtenni, ne járjon túl sok agyalással, lelkifurdalással vagy bonyodalommal. Mindig csak egy lépést adj el:
- a kattintást
- a feliratkozást
- a belépő terméked megvásárlását.. aztán jöhet a kicsit nagyobb falat:
- a főtermék és az upsell!
Neked mi a véleményed a fenti részéetezett szalagcímekről? Használtál már hasonlóakat? MIket tapasztaltál?
Hozzászólások 0 db
Ehhez a bejegyzéshez még nincs hozzászólás. Legyen Ön az első!
- megírjuk a hírleveleit
- izgalmassá varázsoljuk
előre megírt hírleveleit - felprogramozzuk és
kiküldjük hírleveleit - meghatározzuk olvasói személyiségtípusát
- szegmentáljuk típusok
szerint a listáját - típusokra szabottan kommunikálunk feliratkozóival
- havi 5 munkaórát kap
tőlünk
és még:
- automata sorozatokat készítünk
- online kampányokat készítünk
- offline kampányokat készítünk
- havi 2 óra személyes konzultációt és
- havi 9 munkaórát kap tőlünk
- csali anyagokat készítünk
- telefonnal lekövetjük DM kampányait
- közös hírlevél-marketing tervet készítünk
- havi 2x2 óra személyes konzultációt és
- havi 18 munkaórát kap
tőlünk