Miért fontos üzeteneit személyiségtípusra szabnia?
Talán Ön is tapasztalta már, hogy ügyfelei, vevői, vásárlói, vendégei, páciensei, viszonteladói (bárhogy is nevezi őket) feje mintha nem egy rúgóra járna? Ugyanarra az e-mailre / értékesítési / prezentációs / vagy ismertető szövegre, amire az egyik egyből ugrik, arra a másik értetlenül néz, a harmadik meg mintha már irritált is lenne?
No, pont ilyenkor van szerepe a személyiségtípusra szabott kommunikációnak!
...Hogy egyik partnere se tartozzon a második vagy harmadik csoportba!
Hiszen az az érvrendszer, amit vélhetően a legjobb tudása szerint tett össze - és akár szóról szóra ugyanúgy hangzik el minden alkalommal - az egyik típusnál 100%-ban betalál, a másikról meg simán lepereg…
Ilyenkor a diagnózis: Ön nem őhozzá beszél, hanem saját magához!
Emlékezzen csak! Mit tanulunk meg az iskolában? "Fejezd ki és add át pontosan és szabatosan azt, amit gondolsz! Esetleg tanuld meg ugyanezt angolul, németül és spanyolul is megtenni!"
Ha ezt a vonalat követi, akkor mindig is jól meg fogják Önt érteni azok az emberek, akik „magafajták”, akikkel „fél szavakból is értik egymást...” – de a többiekkel a könnyű, gyors, „összekacsintós” megbeszélések helyett frusztrált, feszült, erőlködős tárgyalásokkal, maratoni hosszúságú kampánylevelekkel kell elküzdenie magát a célba (ha egyáltalán sikerül).
Hacsak... meg nem tanul meg magyarról-magyarra is fordítani!
Hogyhogy?
Legtöbben, amikor összeírjuk a termékünk vagy szolgáltatásunk mellett szóló érveket, ösztönösen abból indulunk ki, amit mi magunk fontosnak tartunk – amit Ön is figyelembe venne, ha Ön lenne az ügyfél helyében, és döntenie kellene.
Az így megírt vagy összeállított szövegre azonban CSAK azok a típusú emberek lesznek vevők, akik éppen olyanok, mint Ön! Velük jó eséllyel végződik vásárlással, üzletkötéssel a történet.
Az összes többi – Öntől különböző – típus viszont azt fogja érezni, hogy nem releváns számára az, amit mond, vagy az, amit ír! A mondókája elmegy a füle mellett, vagy ne adj’ Isten még azt is megéli, miközben olvassa, hallgatja Önt, hogy nyomul, tukmál, vagy éppen rábeszél… az értékesítők rémálma.
És ha most megvonja a vállát, mert „nem lehetünk mind egyformák”, „nem sikerülhet minden tárgyalás, nem jöhet össze minden üzlet”, akkor az első mondatban még igaza van – de a többiben téved!
Minden üzlet nem jöhet össze, de higgye el, a legtöbb sikertelen értékesítés nem azon bukik meg, amit ajánl, hanem azon, ahogyan érvel mellette!
Más szóval: ha Ön képes „magyarról-magyarra fordítani”, a különböző személyiségtípusok nyelvére, akkor a különböző típusú olvasóknak, a saját logikájuk mentén, a saját nyelvükön érvelni, akkor megsokszorozhatja akár az online akár a személyes értékesítési kommunikációja sikerét!
Gondoljon csak bele!
Ha például monitort árul, nem mindegy, hogy milyen érvekkel próbálja eladni:
- a legújabb, legtrendibb vagy
- a legmegbízhatóbb, leghosszabb garanciával rendelkező vagy
- a szemnek legkényelmesebb
- a legmasszívabb monitort kínálja a vásárlóinak!?
Az általunk írt hírlevelekkel az Ön olvasói, feliratkozói személyre és személyiségtípusra szabott élményben részesülnek!
Így marketing tervékenysége nagyságrendekkel eredményesebb lesz!
- megírjuk a hírleveleit
- izgalmassá varázsoljuk
előre megírt hírleveleit - felprogramozzuk és
kiküldjük hírleveleit - meghatározzuk olvasói személyiségtípusát
- szegmentáljuk típusok
szerint a listáját - típusokra szabottan kommunikálunk feliratkozóival
- havi 5 munkaórát kap
tőlünk
és még:
- automata sorozatokat készítünk
- online kampányokat készítünk
- offline kampányokat készítünk
- havi 2 óra személyes konzultációt és
- havi 9 munkaórát kap tőlünk
- csali anyagokat készítünk
- telefonnal lekövetjük DM kampányait
- közös hírlevél-marketing tervet készítünk
- havi 2x2 óra személyes konzultációt és
- havi 18 munkaórát kap
tőlünk