E-mail kampányok, webszövegek 
és automatizált hírlevél sorozatok 
készítése kis- és nagyvállalatoknak

15 kreatív módszer címlista építésére

2020.08.15. | Hozzászólások (0 db)

Ma arról olvashat itt a Sales Blogon, hogy hogyan, és honnan szerezzen olyan minőségi címlistát a postai DM kampányához, amely akár évekig is ellátja potenciális ügyfelekkel.

De még mielőtt megmutatom a 15 címlista építő módszert, tisztázzunk néhány dolgot! Mindenek előtt az adatbázis építés három fontos vastörvényét!

Első törvény: Ne cetlizzen!

Jártunkban-keltünkben hajlamosak vagyunk ide-oda felírni azoknak a cégeknek, ügyfeleknek a nevét, címét, akiknek később akár postán, akár elektronikusan bemutatkozó anyagot szeretnénk küldeni. Pályám elején én magam is többször beleestem már ebbe a hibába. Kreativitásom nem ismert határokat, bármire képes voltam jegyzetelni: parkolócédulára, szalvétára, papírzsebkendőre, éttermi számlára, blokkra, post-it-re.

Ezeket a fontos információkat aztán igyekeztem „biztonságos” helyre eltenni, ahol majd később garantáltan megtalálom. Ugye, sejti, mi lett ezeknek a sorsa?

Hányódtak ide-oda, és amikor elő kellett volna vennem őket, már nyomuk sem volt.

Nagyon hamar rájöttem, hogy ez így nem mehet tovább, mert a címlista az, amely az én befektetésem a jövőbeli sikereimbe. Ekkor kezdtem el egy úgynevezett ABC-s füzetet használni, ahova szépen sorban felvezettem azoknak a cégeknek a nevét és címét, akikről azt gondoltam, érdekes lehet számukra a termékem vagy a szolgáltatásom.

Ezeket az információkat aztán szépen, következetesen felvittem egy adatbázisba, és a füzetből átvezetett cég nevét egyszerűen kihúztam egy színes szövegkiemelővel.

Amennyiben Ön is hajlamos arra, hogy ide-oda firkáljon, melegen ajánlom Önnek is ezt a módszert.

Második törvény: Használjon elektronikus nyilvántartást!

Ne elégedjen meg azzal, hogy a füzetben megvan a poteciális ügyfeleinek a listája. Mindenképpen vezesse fel őket akár excel-be, akár access-be, vagy még ennél is jobb, ha beruház egy CRM (vagyis ügyfélkezelő) rendszerbe.

Akármelyiket is választja, látni fogja azt az előnyét, hogy egy postai DM akciójához pár klikkeléssel máris névre szóló leveleket, névre szóló borítékokat készíthet.

Harmadik törvény: Alkalmazza a hörcsög-módszert!  

Gyűjtsön be minél több információt a potenciális vevőiről!

Amire egy jó postai DM kampányhoz mindenképpen szüksége lesz, azok a következők: Érdemes ezeket az információkat egy táblázatban külön-külön oszlopokban tárolnia!

cég neve, postai irányító, város, utca és házszám, vezető neve, vezető beosztása, vezető e-mail címe, vezető telefonszáma és végül a kiegészítő adatok (hivatkozási alap, lekövetés eredménye, egyéb fontos infó)

Ha az alapok rendben vannak, máris kezdheti gyűjteni a címeket. No igen, de hogyan?

Akkor lássuk is a módszereket!

#1 módszer: A nyitott szem és fül technika

Ha teheti, rendszeresen fussa át a célcsoportja szempontjából olvasott sajtótermékeket.

Például, ha cégek felé értékesítz, olvassa a HVG-t rendszeresen! Megtudhatja belőle például, kik keresnek új munkatársakat ?(Figyelem! Bővül a cég! – így lehet, hogy Önnek is lesz ott üzleti lehetősége) Kik terveznek beruházásokat? Milyen cég érkezik Magyarországra? Kik nyitnak új telephelyeket? Satöbbi…

Hasonló információkat nyerhet például a gazdasági témájú rádiók és TV műsorok hallgatásából, nézéséből.

Amit olvas, vagy hall, jegyzetelje le azonnal a füzetébe, és ha teheti, késlekedés nélkül vezesse át az elektronikus adatbázisába is!

Időigény:


#2 módszer: A toplistás módszer

Tudta, hogy vannak olyan kiadványok, amelyekben évről évre megjelennek a valamilyen szempont szerint összegyűjtött piacvezető cégek?

Ilyen listákra bukkanhat pl. a HVG-ben, a Népszabadságban, vagy akár az évente megjelenő BBJ (Budapest Business Journalban) is.

Ezeket én magam azért is szeretem, mert legális, nyilvánosan hozzáférhető listák, és például a BBJ listája nem csak cégadatokat, de az adott terület vezetőjének nevét és beosztását is tartalmazza.

 

Időigény:

#3 módszer:  Rendezvényhörcsög

Oké, ez viszonylag nyilvánvaló és egyszerű. Azonban!

Fontos, hogy ne boldog-boldogtalantól kérjen névjegyet egy rendezvényen! (És Ön se osztogassa esztelenül mindenkinek!) Csakis azoktól kérjen, és azoknak adjon, akikről egy pár perces beszélgetés alapján biztosan tudja, hogy a célcsoportjába tartoznak.

Persze tudom, hogy a névjegycsere egy udvarias gesztus, így előfordulhat, hogy olyan embertől is kap, akiről aztán kiderül, hogy nem tartozik a célcsoportjába. Természetesen ezt is köszönje meg, de tegyen a névjegyre egy jelölést, hogy tudja, őt nem kell a reklámjaival zaklatnia, mert egészen biztosan nem lesz belőle vásárló.

Otthon vagy az irodában aztán vezesse át a névjegyről az elektronikus nyilvántartásába is az adatokat, és kezdje meg az értékesítési folyamatot!

 

Időigény:

#4 módszer: Irodakukac

Ez az egyik személyes kedvencem. 

A legtöbb nagyvárosban tucatjával talál irodaházakat. Csináljon havonta legalább egy alkalommal „irodaház-túrát”, és személyesen gyűjtsön magadnak címeket.

Amennyiben cégek felé értékesít, ez az egyik legjobb címgyűjtő módszer.

Menjen be az irodaházakba, nézze meg, kik vannak ott, írja fel a nevüket és az irodaház címét is, természetesen az ABC-s füzetébe. Hazatérve aztán vezesse át az adatokat az adatbázisába, majd folytasson egy kis nyomozómunkát, keresse ki a netről a telefonszámukat, és kezdje meg az értékesítési folyamatot. (Amelynek első lépése nem az, hogy kéri a vezetőt, és időpontot kér tőle! Hanem az, hogy kideríti, ki a vezető, és megköszöni a segítséget! Az összes többi csak ezután jön.)

 

Időigény:

#5 módszer: Lapozó

Itt nem kell másra gondolni, mint a lap.hu oldalakra.

Ezeket az oldalakat én azért szeretem, mert tematikusan. iparáganként tömörítik a cégeket. Ilyen oldalakon mi is fent vagyunk: például a tréning.lap.hu vagy az értékesítés.lap.hu oldalakon, hiszen szeretnénk, ha a reménybeli ügyfeleink ezek a csatornán keresztül is ránk találnának.

Igen ám, de nem csak ők jutnak el így hozzánk, hanem azok a rendezvényhelyszínek is, akik a tréningtermeiket szeretnék kiadni nekünk.  :)

 

Időigény:

Értékesítőként használja ki ezt Ön is!

Biztos vagyok benne, hogy az Ön célcsoportjából is vannak, akik regisztrálták magukat a lap.hu oldalakra, ezért érdemes ezeket is böngésznie. Például, ha hajápolási termékeket forgalmaz, akkor érdemes a fodrász.lap.hu oldalt átböngésznie, hiszen itt rengeteg fodrászt talál összegyűjtve, és innen hamar tud hozzájuk elérhetőséget is szerezni.

#6 módszer: Szájhagyomány

Erről már írtam az előző posztban, ezért nem is beszélek erről a módszerről sokat. Egyszerűen tegye szokásává azt, hogy az elégedett ügyfeleitől továbbajánlást kér, így jutva el újabb és újabb potenciális ügyfelekhez.

Továbbajánlói lehetnek a régi ügyfelei, az éppen becserkészett új ügyfelei (Figyelem! Ők még nagyon lelkesek!), valamint az ismerősei, barátai.

 

Időigény:

#7 módszer:  Házinyulak

A házi nyulak a saját kollégái.

Tegye őket is érdekeltté abban, hogy potenciális címekkel lássák el Önt vagy akár még elő is melegítsék az első hívását.

Például korábban, amikor még a DHL Expressz-nél dolgoztam, a futárokat kértük meg arra, hogy segítsenek nekünk új helyekre eljutni. Ők ugyanis egész nap a várost járták, és pontosan tudták, hol nyílik új üzlet, hova költözik új cég. Ezeket az információkat aztán átadták nekünk értékesítőknek. Mi pedig azonnal, még jóval a konkurencia felbukkanása előtt (!!!) meg tudtuk keresni az ügyfeleket.

Figyelem! Soha ne felejtse el az információ beszerzőjét megjutalmazni, vagy legalább köszönetet mondani a segítségért!

 

Időigény:

#8 módszer: Káderező

Sokan vannak, akik „elfelejtik” rendben tartani az ügyféladataikat. Ön ne tartozzon közéjük!

Időről-időre nézze át a partnerlistáját és vizsgálja meg:

Minden adatot nyilvántart, ami egy postai DM kampányhoz szükséges?

Nincs annál bosszantóbb, ha utólag derül ki, hogy egy remek akciójáról vagy új termékéről éppen a meglévő ügyfeleit felejtette el tájékoztatni, pusztán csak azért, mert nem állt rendelkezésére a postacíme.

 

Időigény:

#9 módszer: Az ipartelepi nyomozó

Ez a másik kedvencem. Az irodakukac párja.

Ugyanúgy, ahogy a városi irodaházakhoz szervez havonta egy-egy címgyűjtő túrát, ugyanezt megteheti az ipari parkokkal is.

Ha cégek felé értékesít, higgye el, ez az egyik legjobb címgyűjtő módszer!

Sok olyan cég van ugyanis, amelynek sehogy máshogy nem juthat hozzá az elérhetőségeihez, mert pl. nem hirdetnek, nem reklámoznak sehol, vagy nem jelenik meg róluk sem interjú, sem cikk.

De ami miatt az ipartelepi nyomozó és az irodakukac verhetetlen: garantálom, hogy ez a két címlista építő módszer a konkurenciádnak nem jut eszébe! (Hacsak nem olvassa a Sales Blogot…)

 

Időigény:

#10 módszer: Fifikás

Járjon el olyan rendezvényekre, ahol a célcsoportja, mint előadó jelenik meg! Például, ha pénzügyesek, adótanácsadók, könyvelők felé értékesít, vegyen részt olyan szakmai konferenciákon, ahol megtalálhatja őket, ahol találkozhat velük!

Ez a módszer azért is jó, mert ha személyesen teszi meg az első lépést, és sikerül maga után jó emléket hagynia, jobb eséllyel nyitja meg és fogadja érdeklődve a potenciális ügyfél az Öntől kapott postai DM anyagot is.

 

Időigény:

#11 módszer: Jogi összeesküvő

Ezt a módszert is imádni fogja, ha a partnerei céges megrendelők!

Legyen Ön az első, akitől egy újonnan alapított cég postai DM-et kap!

Ma már nyilvánosan elérhetőek azok az információk, hogy mikor, milyen új céget jegyeztek be. Ezekre az információkra például a Magyar Közlönyben is rábukkanhat.

De ha Ön dörzsölt, köthet együttműködési szerződést ügyvédekkel, ügyvédi irodákkal is. Ha könyvelőként dolgozik, ezt a módszert kötelező alkalmaznia! Az ügyvédi iroda az új cégnek ajánlja az Ön könyvelőirodáját (hiszen lehet, hogy egy újonnan alapított cégnek még nincs könyvelője…), Ön pedig cserébe őket is beajánlja az ügyfeleinek, ha ügyvédre van szükségük.

 

Időigény:

#12 módszer: Részrehajló

Nagyon fontos, hogy a saját eszközeit is használja ki arra, hogy címlista építő forrása legyen!

Weboldaláról ne hagyja távozni a látogatót anélkül, hogy nyomot ne hagyott volna maga után!

Legyen a weboldaladon úgynevezett „csali”, vagy érdeklődő szerző tanulmány, amit a látogató az e-mail és a postacíme fejében kaphat meg Öntől. De vigyázzon! Postacímet „csak úgy” nem szoktak az emberek kiadni. Adjon ezért az információért cserébe nagyon értékes dolgot!

Azonnal beváltható kupont, érdekes hanganyagot, ismeretbővítő videót, vagy pici ajándékcsomagot, amit a boltjában vehet át, vagy amit postán küld el neki.

Tegyen a weboldalára kapcsolat-felvételi és ajánlatkérő űrlapot, ahol aztán az ügyfél megadhatja az adatait. Ajánlatkérőnél például alkalmazhatja azt a technikát, hogy postacímért cserébe árengedményt vagy fix összegű kedvezményt kínál fel.

Ne felejtse el felvezetni az innen nyert adatokat sem a közös ügyfélnyilvántartásába!

 

Időigény:

#13 módszer: Kitartó

Ez a részrehajló párja. Ha az ajánlatkérésből nem lett elsőre üzlet, ne keseredjen el!

Vezesse fel ezt az információt is a nyilvántartásába, és rendszeresen tájékoztassa postai úton is az ügyfeleit az újdonságokról, akciókról! Fontos, hogy tudja, hogy egy átlagos ügyfélnek legalább 5-7 komolyabb érintés kell, mire vásárol, amennyiben érdeklődik a témája iránt.

 

Időigény:

#14 módszer: Kapcsolatmániás

Ismerőseit, kollégáit, volt kollégáit tartsa mindig naprakészen abból, amit éppen csinál.

Itt most nem arról van szó, hogy folyamatosan nyomuljon és értékesítsen nekik! Dehogy is, még véletlenül sem!

Egyszerűen csak ne feledje el egy-egy beszélgetés kapcsán elmondani, ha friss infói vannak az üzletével, vállalkozásával kapcsolatban: éppen min dolgozik, milyen új terméket vezetett be, vagy milyen új üzletágat indított.

Sosem tudhatja ugyanis, hogy az ismerőseinek ismerősei közül kinek lehet éppen az Ön szolgáltatásaira vagy termékeire szüksége.

 

Időigény:

#15 módszer: Más tollával ékeskedő

Ez a harmadik nagy kedvencem a sorban.

Azt a módszert azért szeretem, mert ez a leggyorsabb, legegyszerűbb és legpraktikusabb címlista építő technika.

Ez arról szól, hogy a mások által összegyűjtött címeket használja fel a postai DM kampányának lebonyolításához.

Ma már több olyan cég is van, amely marketing célokra kínál tematikus, rendszerezett, naprakész információkat tartalmazó adatbázist.

Az egyik ilyen cég, melyet én magam is nagyon szeretek: a Dun & Bradstreet Hungária Kft. (És nem csak azért kedvelem őket, mert érzelmileg is kötődöm a céghez, hisz több éven keresztül ott is dolgoztam értékesítőként! Hanem azért is, mert JÓ listákat készítenek.)

Nekik elég csak annyit mondania, hogy (például...) kérek 500 darab céget, amely magyar tulajdonú, legalább 100 alkalmazottja van, rendelkezik beszerzési vezetővel és saját gépjárműparkkal, legalább 3 telephelye van Magyarországon. Névvel, címmel, telefonszámmal, fax számmal, e-mail címmel és a vezető nevével….

Nekik egy két-három kattintás, és már kész is van a lista, amely ezeket a cégeket és az elérhetőségeiket tartalmazza.

Mi rendszeresen vásárolunk Tőlük ilyen listákat saját postai DM kampányainkhoz.  És bár ezek a listák pénzbe kerülnek, mégis megéri megvásárolni őket, hiszen gyorsan rendelkezésre állnak, nem kell időt és energiát fektetnünk a címgyűjtésbe, illetve a tőlük kapott adatok ellenőrzöttek, naprakészek. Így szinte biztos, hogy nem fordul elő, hogy rossz címre, vagy rossz névre megy ki a postai reklámanyagod.

 

Időigény:

Önnek melyik tetszik? Melyiket próbálja ki legközelebb?

Nos, a rengeteg címgyűjtő módszer közül én ezt a 15-öt tartom a legeredményesebbnek. Bízom benne, hogy talál közöttük olyat, amit Ön is sikerrel tud alkalmazni a saját vállalkozásában.

Ha tetszett ez a poszt, ne felejtse el jelezni nekem MOST a „Tetszik” gomb megnyomásával! Köszönöm!

És most átadom a szót Önnek.

Önnek melyik módszer a legszimpatikusabb? Melyiket fogja kipróbálni? Van olyan módszere, ami Önnek bevált, de nincs itt a listán? Írja meg hozzászólásban!

Holnap is figyelje a postaládáját, mert elárulom, milyennek kell lennie egy jó és eredményes postai DM anyagnak!

Hozzászólások 0 db

Ehhez a bejegyzéshez még nincs hozzászólás. Legyen Ön az első!

Szóljon hozzá Ön is! Szeretne hozzászólásai mellé avatar ikont is? A gravatar.com segítségével 5 perc alatt
elkészítheti.
Megoldásaink az Ön igényeire szabva
JUNIOR
csomag
egészen kicsiknek
  • megírjuk a hírleveleit
  • izgalmassá varázsoljuk
    előre megírt hírleveleit
  • felprogramozzuk és
    kiküldjük hírleveleit
  • meghatározzuk olvasói személyiségtípusát
  • szegmentáljuk típusok
    szerint a listáját
  • típusokra szabottan kommunikálunk feliratkozóival
  • havi 5 munkaórát kap
    tőlünk
89.000 Ft + ÁFA / hó
SENIOR
csomag
stabil vállalkozásoknak
Ami a Juniorban benne van,
és még:
  • automata sorozatokat készítünk
  • online kampányokat készítünk
  • offline kampányokat készítünk
  • havi 2 óra személyes konzultációt és
  • havi 9 munkaórát kap tőlünk
135.000 Ft + ÁFA / hó
V.I.P.
csomag
nagyravágyóknak
Ami a Juniorban és a Seniorban benne van, és még:
  • csali anyagokat készítünk
  • telefonnal lekövetjük DM kampányait
  • közös hírlevél-marketing tervet készítünk
  • havi 2x2 óra személyes konzultációt és
  • havi 18 munkaórát kap
    tőlünk
250.000 Ft + ÁFA / hó