E-mail kampányok, webszövegek 
és automatizált hírlevél sorozatok 
készítése kis- és nagyvállalatoknak

A sikeres postai DM kampány 6 egyszerű titka

2020.09.16. | Hozzászólások (0 db)

Avagy: hogyan érje el, hogy az ügyfelek kibontsák a levelét (elolvassák a szórólapját) és szóba álljanak Önnel?

Az elmúlt két napban ügyfélszerző és címlista építő módszerekről olvashatott itt a Sales Blogon. Mind az ügyfélszerzési módszerek, mint a címlista építési technikák egyazon cél irányába mutatnak:

Szerezzen új ügyfeleket, és növelje értékesítési bevételeit!

Már hallom is a kérdést a fejében:

OK. De hogyan csináljam?

Hamarosan erre is adok egy lépésről-lépésre kidolgozott, kipróbált és garantáltan működő módszert.

Remélem, hogy az elmúlt napokban Önben is megfogalmazódott már, hogy akár cégeknek, akár a magánszféra felé értékesít, a tömeges ügyfélszerzésre az az egyik legjobb módszer, ha postai DM anyagot küld.

Gondoljon csak bele józan paraszti ésszel!

A mai, digitális világban egyre többen próbálnak meg online módszerekkel értékesíteni. Elárasztják postafiókunkat az e-mailek. Biztos vagyok benne, hogy naponta Ön is kap jópár levelet, amelyben nyíltan vagy burkoltan, de végső soron eladni szeretnének Önnek.

De vajon hány igazán jó, névre szóló postai DM anyag (vagyis reklám) landol a postaládájában? Ugye, ezt már akár egy kezén is meg tudja számolni??

És a potenciális ügyfelei asztalán Ön szerint hány névre szóló, cégre/ügyfélre szabott, profi módon kivitelezett, izgalmas reklámanyag landol?

Szinte biztos vagyok benne, hogy egy sem.

Sőt, arra is a nyakam tenném (így látatlanban), hogy a konkurenciája sem postai DM anyaggal hívja fel az ügyfelek figyelmét a szolgáltatásaira, vagy a termékeire.

Ehelyett inkább unalmas, fantáziátlan, feledhető e-mailekkel bombázza az ügyfeleket...

Mi lenne, ha Ön ebben is különbözne?

Mi lenne, ha Ön lenne az, akinek az ajánlatára vagy bemutatkozó anyagára felkapná az ügyfél a fejét? „Tyű, ez milyen érdekes…!” „Jé, ilyet még nem láttam, nézzük csak meg közelebbről! Ki lehet az, aki küldte?”

Önben melyik marketing anyag kelt több kíváncsiságot, melyik vált ki Önből több érzelmet?

Az, amelyik megbújik a több tucat beérkező e-mail között, vagy az, amely az irodájába vagy az otthonába érkezik, a nevére szól, amelynek témája megérinti Önt? Amelyet kibont, megtapogat, és amelyből azonnali pozitív benyomásokat szerez a feladóról? Netán amely még játékra is ösztönöz és jó kedvet csinál Önnek?

É Ön szerint a potenciális ügyfelei melyiknek szentelnének nagyobb figyelmet?

Igen, jól gondolja! A válasz nem az e-mail, hanem a postai DM!

(Képzelje el, mi lett volna, ha tudtam volna a postacímét, és az elmúlt napok tanácsait névre szólóan, postai úton, kreatív módon megtervezett formában juttattam volna el Önnek? Ugye a szó pozitív értelmében meghökkentettem volna vele?)

Ugye kezdi megérteni a postai DM lényegét?

Akkor nézzük is, hogy mi kell ahhoz, hogy lenyűgözze a potenciális ügyfeleit!

#1 Kellenek vadászmódszerek

Vagyis olyan technikák, amelyekkel becserkészheti az ügyfeleket. Erről szólt a múlt szerdai blog bejegyzésem, amelyben 6 lehetséges ügyfélszerző módszert osztottam meg Önnel. Majd ezeket értékeltem is költségigény és hatékonyság szerint . Ha lemaradt volna róla, itt olvashatja el: http://sales-akademia.hu/hu/sales-blog/a-6-legjobban-bevalt-modszerunk-ugyfelszerzesre/182

#2 Kell egy kincset érő címlista

Az nem elég, ha tudja, milyen módszerekkel tud értékesíteni az ügyfeleknek. Az ügyfeleit meg is kell találnia, tudnia kell eljutni hozzájuk. Ennek pedig alapfeltétele egy minőségi, folyamatosan bővülő címlista.

Ennek építésére a vasárnapi levelemben mutattam Önnek 15 egyedi  kreatív, mások által nagy valószínűséggel nem használt módszert. A tippek mellett azt is jeleztem, hogy melyik módszer mennyi időbefektetést igényel Öntől. Ha még nem olvasta volna, klikkeljen ide: http://sales-akademia.hu/hu/sales-blog/15-kreativ-modszer-cimlista-epitesere/192

Ha mindez már a rendelkezésre áll, kezdődhet a vadászat! No de hogyan?

#3 Kapcsolja le a kémeket!

A kémek, akiket le kell kapcsolnia, leggyakrabban a recepciósokat, titkárnőket és személyi asszisztenseket takarja. Vagyis azokat, akik anyatigris módjára védik azt a döntéshozót, akihez el szeretne jutni, akivel beszélni szeretne az ajánlatáról.

Őket egyébként nem csak céges környezetben fedezheti fel.

Biztosítós múltamból emlékszem még az alábbi jelenetre.

Egy nyaralóbiztosítás kapcsán hívtam Kakucs Bélát (természetesen nem így hívták, csak a történet miatt megváltoztattam a nevet) szóval hívtam a Kakucs Béla Urat, akihez a telekszomszédja révén, ajánlás útján jutottam el.

Hívom őt a vonalas számán.

Néhány csörgés után felveszi a telefont egy határozott női hang.

Bemutatkozom, elmondom, mi járatban vagyok. (Az ilyenkor szokásos szöveg: Garancia Biztosító, Szombati Orsolya, aki a Gelencsér Ottokár, velencei telekszomszéd javaslatára telefonál, nyaralóbiztosítás ügyben)

Majd folytatom: Kakucs Béla Úrral szeretnék beszélni.

Mire a női hang: én vagyok az!

Visszatérve a kémelhárításra:

Képesnek kell lennie arra, hogy egyenesen a döntéshozóhoz jusson be a DM anyagával és elkerülje, hogy a titkárnő bontsa fel a levelét, és hozzon döntést a főnöke helyett az ajánlatáról.

Ugye fordult már elő Önnel is, hogy egy első telefonhívásra azt a választ kapta a recepcióstól, hogy „Köszönjük, ez minket nem érdekel!”???

Nos, a kémelhárítás célja, hogy ne packázzon Önnel se recepciós, se titkárnő, se személyi asszisztens! Hanem vigye bontatlanul és egyenesen a DM anyagot a vezető asztalára. Merthogy Ön Neki szánja és nem másnak.

Mi a megoldás?

Vagy álcáznia kell, vagy illetéktelenek számára érinthetetlenné kell tennie a DM anyagát. Például úgy, hogy csinál valamit a borítékkal.

#4 Tegye kíváncsivá az ügyfelet!

Ha már túljutott az első védelmi vonalon, és ott van a döntéshozó asztalán, nehogy fellélegezzen!

Jön a második próbatétel! El kell kerülnie a szemeteskukát, és el kell érnie, hogy az ügyfél kibontsa a levelét és elkezdje olvasni a DM anyagát!

Kíváncsivá kell tennie őt!  

„Vajon mi lehet a borítékban? Ha most azonnal nem nyitom ki, lehet, hogy lemaradok valamiről, vagy később megbánom.”  El kell érnie, hogy minimum ezt érezze az ügyfél, és haladéktalanul kibontsa a borítékot.

Aztán, amit benne talál... No az legyen az, ami teljesen leveszi a lábáról!

Amire ehhez szüksége lesz, az egy kis...

#5 Varázslóképesség!

A DM anyagának ugyanis képesnek kell lennie arra, hogy azonnal megszerezze az ügyfél figyelmét, és ha már belekezdett az olvasásba, ne tudja letenni, amíg el nem jut a végére.

A varázslat kivitelezésére az a legjobban bevált technika, ha egy ütős címsorral felhívja a figyelmét egy fontos dologra, egy fájó problémára, egy égetően sürgős tennivalóra, vagy egy hőn áhított eredményre.

Majd miután megszerezte a figyelmét, végig kell őt vezetnie egy előre megírt táncrenden, vagy forgatókönyvön, amelynek az a vége, hogy valamit tennie kell.

Akár azt, hogy megrendel egy terméket vagy szolgáltatást (Figyelem! Ha ezt a célt tűzi a DM anyagának a zászlajára, akkor nagyon de nagyon jól kell megírnia a szöveget és a kísérőlevelet! Ezt a célt én egyébként csak haladó DM-ezőknek ajánlom!)

Ha még kezdő szinten van a postai direkt marketingben, akkor minimum az legyen a DM-ének célja, hogy az ügyfél örömmel és nyitottan várja a jelentkezését (Például: emlékezzen Önre, amikor telefonál, és pontosan tudja, milyen ügyben keresi, stb.)

Egy jól megtervezett és összerakott anyaggal azt is elérheti, hogy hirtelen megnyíljanak az eddig csukott ajtók, és Ön végre akadályok leküzdése és nyomulás nélkül, kényelmesen, jó érzésekkel kísérve sétáljon be rajtuk!

Ehhez mindössze egy pontosan megtervezett pszichológiai folyamaton kell végigvezetnie az ügyfelet.

És ami a jó hír az Ön számára:  ez a módszer tanulható!

#6 És végül: Kelleni fog egy kis „fűszer”…

Ha eldöntötte, hogy próbára teszi a postai DM-et, egyet nagyon véssen az eszébe, mielőtt belefog!

Nem mindegy, hogy mit ad ki a kezéből!

Nem mindegy, hogy milyen első benyomást tesz Ön az ügyfélre! Nem mindegy, hogy mit kapcsol az ügyfél azonnal az Ön nevéhez!

„Áááá, ez megint valami olcsó reklám. Valami tucatmarketing?!…” - és már lendíti is a kukába…

vagy

„Hú, ez de ötletes! Milyen szép, milyen figyelemfelkeltő! Milyen szórakoztató! És milyen jó a minősége, milyen jó kézbe venni!”

Igen, jól olvasta! Egy igazán jó postai DM-nek nem csak az a célja, hogy informáljon, és cselekvésre ösztönözzön, hanem az is, hogy szórakoztasson, és egyben építse a bizalmat a vállalkozása vagy saját maga iránt.

Ezzel éri el ugyanis azt, hogy amikor később (a második lépésben) felhívja az ügyfelét, akkor egyfelől emlékezzen Önre (mint valaki olyanra, aki ad a minőségre), másfelől egyből összekapcsolhassa az Ön nevét azokkal a kellemes pillanatokkal, amelyeket a levelével szerzett neki. Higgye el, így máris nyitottabb lesz az ajánlatára, vagy arra, hogy egy kávé mellé leüljön és beszélgessen Önnel.

De ezt egy olcsó, otthon összedobott, házi nyomtatón kinyomott reklámanyaggal tutira nem éri el!

Ezért aztán bármi, ismétlem: BÁRMI, ami a potenciális ügyfele kezébe vagy szeme elé kerül, legyen minőségi, jól átgondolt, profi módon szövegezett és kivitelezett anyag.

Egyébként kidobott pénz lesz! És ezt gondolom, Ön sem szeretné...

Ha szeretne Ön is meghökkentően jó, a szemeteskukát nagy ívben elkerülő, emlékezetből kitörölhetetlen, értékesítést könnyítő postai DM anyagot készíteni, akkor klikkeljen a fotóra, és nézze meg, hogyan tudok ebben segíteni Önnek!

Ha hasznos volt az Ön számára ez a poszt, kérem, nyomja meg a „Tetszik” gombot! Köszönöm!

Klikk a fotóra vagy a linkre!

Kampányolj és Gyarapodj! tananyag postai direkt marketinghez

A bónusz ajándékokat nézze meg itt!

Klikk: http://sales-akademia.hu/hu/tudastar-megrendeles/kampanyolj-es-gyarapodj/12

Hozzászólások 0 db

Ehhez a bejegyzéshez még nincs hozzászólás. Legyen Ön az első!

Szóljon hozzá Ön is! Szeretne hozzászólásai mellé avatar ikont is? A gravatar.com segítségével 5 perc alatt
elkészítheti.
Megoldásaink az Ön igényeire szabva
JUNIOR
csomag
egészen kicsiknek
  • megírjuk a hírleveleit
  • izgalmassá varázsoljuk
    előre megírt hírleveleit
  • felprogramozzuk és
    kiküldjük hírleveleit
  • meghatározzuk olvasói személyiségtípusát
  • szegmentáljuk típusok
    szerint a listáját
  • típusokra szabottan kommunikálunk feliratkozóival
  • havi 5 munkaórát kap
    tőlünk
89.000 Ft + ÁFA / hó
SENIOR
csomag
stabil vállalkozásoknak
Ami a Juniorban benne van,
és még:
  • automata sorozatokat készítünk
  • online kampányokat készítünk
  • offline kampányokat készítünk
  • havi 2 óra személyes konzultációt és
  • havi 9 munkaórát kap tőlünk
135.000 Ft + ÁFA / hó
V.I.P.
csomag
nagyravágyóknak
Ami a Juniorban és a Seniorban benne van, és még:
  • csali anyagokat készítünk
  • telefonnal lekövetjük DM kampányait
  • közös hírlevél-marketing tervet készítünk
  • havi 2x2 óra személyes konzultációt és
  • havi 18 munkaórát kap
    tőlünk
250.000 Ft + ÁFA / hó