E-mail kampányok, webszövegek 
és automatizált hírlevél sorozatok 
készítése kis- és nagyvállalatoknak

Mi az a FAUST?

2020.10.17. | Hozzászólások (0 db)

Postán szeretne bemutatkozó anyagot és hozzá egy kísérőlevelet küldeni a leendő ügyfeleinek? Akkor a mai bejegyzés igen hasznos lesz Önnek! És még csak a nagy könyvet sem kell hozzá elővennie!

Rajzolt ábra: egy kisfiú ül azt asztal mellett, és ceruzával  levelet ír. A másik kezével egy nagy könyvre támaszkodik.

Ha jártas Ön a korszerű marketing technikák világában, és figyelemmel követi a legfrissebb trendeket, akkor mostanában elég sok helyről hallhatja, hogy az elektronikus levelek (e-mailek) hatékonysága csökken.

Ez persze nem meglepő.

Biztosan Ön is tapasztalja, hogy naponta egyre több levél landol a postaládájában: hírlevelek, értékesítési célú levelek, blog értesítők, ingyenes és fizetős e-mail tanfolyamok, videós hírek, facebook-értesítések ... és még sorolhatnám...

Nem tudom, Ön hogy van vele, nekem egyre több időmbe telik, mire átrágom magam a „reggeli dózison”. És ha épp sietek, vagy valami miatt meg kell osztanom a figyelmem, akkor bizony előfordul, hogy olyan levélre is rányomom a törlés gombot, amelyre pont nem kellene. – csak éppen véletlenül átsiklik a tekintetem felette.

Ha figyelemmel követ minket, akkor biztos tudja már, hogy van egy olyan módszer – én csak 5x módszernek nevezem – amelynek segítségével elkerülheti, hogy az olvasói olvasatlanul kitöröljék a levelét, amivel akár háromszorosára is emelheti az e-mailjei megnyitási arányát, és amelynek segítségével akár ötször magasabb eredménnyel értékesíthet.

De erről majd később, mert most valami mást szeretnék mutatni Önnek.

Mit gondol, ebben az e-információs túlterheltségben milyen eszközzel keltheti fel jóval nagyobb eredménnyel a leendő vevői, ügyfelei figyelmét?

Van-e arra mód, hogy míg a konkurensei naponta tömik tele a célcsoportja postaládáját elektronikus levélszeméttel, addig Ön simán, gond nélkül jusson be a leendő üzleti partnerei látókörébe?

Ma erről az eszközről írok Önnek, ami nem más, mint a …

Postai DM!

…azaz a postán küldött reklámanyag

Gondoljon csak bele, mennyivel több, mennyivel másabb lehetőség rejlik benne, mint az e-mailben! Ha ügyesen csinálja:

 

Bejuthat vele az álomügyfeleihez...

 

Elérheti, hogy a kuka helyett a fejekbe férkőzzön bele…

 

„Megágyazhat” vele magának a személyes találkozóra…

 

Vásárlásra vagy cselekvésre  bírhatja vele az ügyfeleit…

 

…És még ezer más célja lehet a postai DM-ének…

Arról, hogy milyen a jó postai DM, ebben a posztban már írtam egyszer:

Klikk ide: http://www.sales-akademia.hu/hu/sales-blog/a-sikeres-postai-dm-kampany-6-legfontosabb-titka/202

Ma ennek a komplett anyagnak egy „apró”, de annál fontosabb összetevőjéről, a kísérőlevélről fogok írni Önnek.

Milyen a jó kísérőlevél?

Én azt szoktam mondani, ha már csinálja, csinálja rendesen! Ha postai reklámanyagot készít, akkor ne csak a prospektusát, az ajánlatát tegye bele a borítékba, hanem tegyen mellé egy személyre szóló levelet is!

Ez lesz a kísérőlevele.

 

A kísérőlevélnek itt az lesz célja, hogy megmagyarázza, hogy miért kapja Öntől az ügyfél postai anyagot, és kedvet csináljon neki ahhoz, hogy a levél után a többi elemet is alaposan tanulmányozza.

Ehhez persze elengedhetetlen, hogy szem előtt tartson néhány törvényszerűséget, többek között például azt, hogy az olvasója szeme milyen sorrendben fut végig a kísérőlevelén!

Nem, ha most arra gondol, hogy a bal felső sarokban elkezdi olvasni, és majd a jobb alsó sarokban abbahagyja, akkor nagyot téved!

Bármilyen meglepő is, az olvasó szeme NEM ebben a sorrendben olvassa a levelét.

Lássuk, akkor hogy hogyan!

Mindenekelőtt azt a szót, hogy FAUST jegyezze meg jól magának! Nem, most nem Goethe filozófiai eszmefuttatásaira gondolok, hanem egy olyan mankóra, amely segíteni fog Önnek a remek kísérőlevél megírásában.

F

Az első dolog, amit megnéz az ügyfele a kísérőlevélen, az a Fejléc lesz. Kitől kapott levelet? Mi alapján tudja a feladót beazonosítani? Normálisan írták a nevét? A titulusát is?

Ezért aztán (1) erősen javallott, hogy gusztusos, letisztult fejléces papírra írja meg a levelét!

A fejlécen legyen rajta a cége logója, szlogenje, és legyen egyértelműen azonosítható a cége! (Apropó: jegyezze fel magának azt is, hogy kisvállalati márkaépítés, mert ez is egy nagyon fontos dolog, ami könnyítheti vagy gátolhatja a sikeres értékesítését ! De erről is majd később!)

Továbbá (2) kerülje a sablonos Tisztelt Igazgató Asszony! Tisztelt Uram/Hölgyem! Tisztelt Úrhölgy! (brrrrr) és hasonló nyalánkságokat!

Hogy miért?

Mert ez arra utal, hogy még a fáradságot sem vette arra, hogy személyre szabja az üzenetét! Ebből pedig egyenesen következik, hogy ha már az elején nem szentel ennyi figyelmet az ügyfelének, akkor a jövőben sem lehet sokkal több jóra számítani Öntől.

Házi feladat tehát: kiküldés előtt végezzen egy kis kutatómunkát! Tudja meg, KINEK küldi név szerint az anyagát!

Igen, tudom: macerás…. De akkor is azt mondom: megéri!

A

Rögtön a fejléc után, azaz másodjára az Aláírás következik.

Vagyis, az ügyfele azt vizsgálja majd, ki írt neki levelet? Milyen minőségben?

Ezért aztán mindig legyen a levele végén valódi aláírás, a titulusa és az elérhetőségei! A hangsúly ezen a részen a valódiságon van! Ha teheti, ne használjon szkennelt aláírást, mert ez megint csak azt az érzetet kelti, hogy egy tollvonásra sem vette a fáradságot.

Igen: írja csak alá minden levelet személyesen! Postai DM-nél úgysem küld egyszerre 2-400 levélnél többet (ugye, hogy nem???), mert le sem tudná követni.

Ha nagyon unja a banánt, akkor ott egy középutas megoldás, csináltasson magának "kék tintás" aláíró bélyegzőt, és pecsételje le vele a leveleit!

Ha nem tudja, hol szerezhet be ilyet, klikkeljen csak rá erre: www.belyegzoexpressz.hu Mi is itt gyártatjuk a bélyegzőinket a postai DM akcióinkhoz.

Az aláírása legyen tisztán kivehető és olvasható, ne olyan, mintha a házi kedvencedet kérte volna meg, hogy kaparja alá! Ha nem olvasható az aláírás, akkor az azt sugallja, nem vállalja magát. Ha nagyon "megtervezett" vagy "kreált", akkor azt, hogy másnak szeretné láttatni magát, mint ami valójában. Egyik sem szerencsés, ugye egyetért velem?

     

U

Ha ezen túl van a kedves ügyfél, akkor a következő eleme a levélnek az Utóirat lesz. Hogy nem szokott utóiratot írni, mert ó-d-i-v-a-t-ú?

Hát akkor próbálja csak ki, és meg fog lepődni, milyen eredményes!

Ez ugyanis a harmadik dolog, amire a szem ráfut az olvasáskor. Ide érdemes beletennie a csattanót, a határidőt, az akcióra való ösztönzést, vagy a levelének egy mondatos összefoglalását.

Mi szinte mindig a határidőt tesszük ide: „Ne feledje: ajánlatom október 31 és november 4 között érvényes!”

S

Látja, még mindig nem tartunk ott, hogy ügyfele a levelet olvasná! De már majdnem… Csak előtte még átfutja a Szövegbeli kiemeléseket.

Negyedjére a szem a vastagított, dőlt betűs vagy nagybetűs szövegkiemeléseket veszi észre.

De vigyázzon! Jó, ha ezekkel csínján bánik! Egy A4-es terjedelmű levélben maximum 3 fő gondolatot emeljen ki, és egyszerre ne használjon kettőnél több betűtípust, és kiemelés-fajtát!

Egyébként a levele egy bazári zsibvásár hangulatát fogja tükrözni, nem a profizmust, áttekinthetőséget és letisztultságot!

T

És végül eljutottunk a Tartalomig.

Akármilyen meglepő is, de az ügyfél csak a legutolsó, vagyis az ötödik lépésben jut el oda, hogy valóban elolvassa a leveledet.

Ha a fenti négy pontban hibát vétett...

...például nem volt azonosítható a feladó, elgépelte az ügyfél nevét vagy titulusát, nem a nevén szólította, nem írta alá, nem azonosította magát, számára nem megfelelő szavakat emelt ki, vagy éppen minden második szót kiemelte...

akkor bizony előfordulhat, hogy a keservesen, sok munkával megírt levele a kukában landol.

De ha jól csinálta, akkor végre magáénak tudhatja a leendő ügyfele teljes figyelmét: el fogja olvasni az Ön levelét.

Innen pedig már nyert ügye van, már „csak” azt kell elérnie, hogy maga elé vegye a levele többi elemét is: a prospektust és az ajánlatot. És utána telefont vagy klaviatúrát ragadjon és kapcsolatba lépjen Önnel.

Sikeres DM kampányokat kívánok Önnek!

 

Önnek milyen tapasztalatai vannak a postai reklámozással?

Szokott küldeni postai Dm-et az ügyfeleinek?

És mint célszemély? Szokott kapni ilyeneket? – figyelem CÉGVEZETŐ szempontból érdekel a dolog!

Mondja el a véleményét, és ha hasznos volt az Ön Számára a mai cikk, kérem, ne feledje megnyomni a Tetszik gombot sem! Köszönöm!

Hozzászólások 0 db

Ehhez a bejegyzéshez még nincs hozzászólás. Legyen Ön az első!

Szóljon hozzá Ön is! Szeretne hozzászólásai mellé avatar ikont is? A gravatar.com segítségével 5 perc alatt
elkészítheti.
Megoldásaink az Ön igényeire szabva
JUNIOR
csomag
egészen kicsiknek
  • megírjuk a hírleveleit
  • izgalmassá varázsoljuk
    előre megírt hírleveleit
  • felprogramozzuk és
    kiküldjük hírleveleit
  • meghatározzuk olvasói személyiségtípusát
  • szegmentáljuk típusok
    szerint a listáját
  • típusokra szabottan kommunikálunk feliratkozóival
  • havi 5 munkaórát kap
    tőlünk
89.000 Ft + ÁFA / hó
SENIOR
csomag
stabil vállalkozásoknak
Ami a Juniorban benne van,
és még:
  • automata sorozatokat készítünk
  • online kampányokat készítünk
  • offline kampányokat készítünk
  • havi 2 óra személyes konzultációt és
  • havi 9 munkaórát kap tőlünk
135.000 Ft + ÁFA / hó
V.I.P.
csomag
nagyravágyóknak
Ami a Juniorban és a Seniorban benne van, és még:
  • csali anyagokat készítünk
  • telefonnal lekövetjük DM kampányait
  • közös hírlevél-marketing tervet készítünk
  • havi 2x2 óra személyes konzultációt és
  • havi 18 munkaórát kap
    tőlünk
250.000 Ft + ÁFA / hó