Személyiségtípusok az online marketingben - 1.
2020.12.15. | Hozzászólások (0 db)Kíváncsi arra, hogyan lehet hírlevél olvasóit könnyen és gyorsan típusokra hangolni?
Amennyiben igen, akkor a mai cikkem tetszeni fog Önnek!
Csukja be 10 percre irodája ajtaját, és ismerje meg a típusra hangolt online kommunikáció első lépését!
Az, hogy személy szerint szóljon feliratkozóihoz, nem is annyira ördöngösség, mint azt most ebben a pillanatban gondolja.
Ehhez nem kell más, csak annyi, hogy felismerje, vajon milyen típusú ember ül az előtt a monitor előtt, amely épp az Ön üzenetét jelenítette meg a címzettnek.
És ha azt hiszi, hogy ezt csak valami 22. századi űrtechnológiával, vagy kandi kamerával lehet megállapítani, akkor bizony téved!
Ugyanis nem kell hozzá más, csak egy kis furfang!
Gondoljon csak bele: amikor személyesen találkozik valakiel, akkor nagyon könnyű helyzetben van! Tudja figyelni a megjelenést, a kommunikációt, a gesztusokat, keletkeznek személyes benyomásai az Önnel szemben álló üzleti partnerről. Érzéseit, megfigyeléseit észrevétlenül feljegyezheti magának a jegyzetfüzetébe és máris van egy képe arról, hogyan kell a jövendőbeli vevőjének ajánlatot adnia.
Online sem sokkal nehezebb a helyzet!
Persze itt egy kicsit nehezítve van a feladat, mert pont a lényeg nincs meg: a személyes kapcsolat!
Ám, ugyanúgy kommunikálhat feliratkozójával, ugyanúgy feltehet neki kérdéseket, mintha épp Ön előtt ülne.
Emlékszik még, mi hogy csináltuk az első alkalommal? Súgok kicsit: a megoldás a főoldalunkon van. Ha nem emlékszik, akkor is maradjon nyugodtan: Örömmel árulom el Önnek a titkainkat. :)
A személyiségtípusra szabott online marketinghez 4 egyszerű lépés vezet. Lássuk csak szépen sorban őket!
1. lépés: Szegmentáljon!
Azaz: határozza meg az olvasók típusát! Ezt kétféle módon is megteheti:
"A" OPCIÓ
Tegyen fel egy kérdést közvetlenül a feliratkozás előtti pillanatban az olvasójának és kérje meg őt, hogy válaszoljon arra! De a választ Önnek kell megfogalmaznia! Méghozzá négy különböző nyelven... Az egyes személyiségtípusok nyelvén! Ehhez az kell, hogy ismerje a személyiségtípusokat.
A mi kérdésünk, amit a főoldalunkon láthat, így hangzik: "Ön mit vár el egy kivitelezőtől a sikeresebb marketing mellett?"
Majd ezek közül a válaszok közül választhat magának a feliratkozó (talán Ön is választott egyet, emlékszik még, melyik volt az?):
- Pörgős tempót, klassz ötleteket
- A cégem stabilizálását, korrektséget
- Empátiát és mosolygósabb ügyfeleket
- Önállóságot, rátermettséget
Ugye, sejti Ön is, hogy mindegyik válasz egy-egy személyiségtípushoz kapcsolható? Igaza van!
És minek kell történiie a háttérben? A válaszai alapján a feliratkozónak be kell kerülnie egy adott személíiségtípus csoportba! Pörgős, elemző, humán, uralkodó. Mi ezekkel dolgozunk. A DISC-ben ők a sárga, a kék, a zöld és a piros színek.
De ez a tipológia nem a DISC szerint van felépítve, hanem egy annál sokkal pontosabb emberismereti tudásra, amelynek az a neve, hogy Enneagram. Erről is olvashat még itt a blogon, de előtte nézzünk meg egy fontos kérdést:
Miért mondjuk azt, hogy "a sikeresebb marketing mellett"?
Nagyon egyszerű: mert mindenki sikeresebb marketinget szeretne! Ez alapján pedig képtelenség lenne szegmentálni az olvasókat!
A javaslatom Önnek:
A jollly jokert - amelyre bárki azonnal rábólintana - egyszerűen zárja ki a választási lehetőségekből! Írjon olyan válaszokat, amelyek egy-egy ember értékrendjére utalnak! Kérdezzen rá olvasója döntési mechanizmusára, preferenciáira, elvárásaira, tulajdonságaira!
Íme egy-két példa, arra, hogyan tegyen fel kérdéseket:
- Ön mit vár a ............ javulásától? (marketing tevékenysége / egészsége / pénzügyi helyzete / stb)
- Ön mi alapján választ .............-t? (nyelvtanfolyamot / irodabútort / IT beszállítót / okostelefont / stb)
- Ön mit vár el egy ........-től? (fűtésszerelőtől / víztisztító kancsótól / online tanfolyamtól / kertépítőtől / stb)
- Mi jellemzi Önt? (sikerorientált / kockázatkerülő / kényelmes / tiszteletet parancsoló / stb)
"B" OPCIÓ:
A feliratkozást követő napon küldje ki ugyanezeket a kérdéseket e-mailben olvasóinak! Majd kérje meg őket, hogy kattintsanak arra a válaszra (amelyet ugye Ön eleve személyiségtípusokra szabott), amely a leginkább közel áll hozzájuk.
Fontos! Figyeltesse a hírlevélküldő szoftverével, hogy melyik válaszra kattint az olvasó!
Ugye VAN hírlevél küldő szoftvere Önnek? Ha nincs, klikkeljen át ide: www.webgalamb.hu mi is ezt a programot használjuk! A Webgalamb minden olyan apró trükköt és technikát tud, amelyre Önnek az online marketingben szüksége lehet! Például: megjegyzi, hogy az Ön hírlevél olvasója melyik válaszra kattintott, melyik típusba tartozik! hasznos kis funkció, nem?
De mire jó ez Önnek?
Hát arra, hogy innentől kezdve tudni fogja, hogy a feliratkozónak később, milyen személyre (személyiségtípusra) szabott érvrendszerrel kell eladnia! És ha a saját nyelvén beszél az olvasóval, meglátja: sokkal jobb lesz e-mail kampányainak a konverziója!
TIPP:
Növelheti a válaszadási kedvet, ha a válaszért cserébe egy hasznos tanulmányt, egy letölthető kupont, egy kisebb kedvezményt vagy valami kis apróságot ajánl fel cserébe.
Ugye, hogy nem is bonyolult ez a dolog?
Találjon ki magának Ön is a fenti sémára kérdéseket és válaszokat!
A következő alkalommal arról írok Önnek, hogy milyen személyiségtípusok vannak, és hogyan ismerheti fel őket.
Addig is, ha van kedve, írja meg nekem, ide a blogba, hozzászólásként a kérdéseit. Szívesen véleményezem, illetve ha szükséges, javítom is őket.
Ha már most látja, hogy PONT EZT szeretné, de nincs ideje arra, hogy kísérletezzen...
... akkor kattintson ide, ismerjen meg kicsit jobban minket és tudja meg, hogyan segíthetünk Önnek:
http://marketingkivitelezes.hu/rolunk >>
És ha tetszett ez a poszt, kérem, hogy a Tetszik gombot se feledje! Köszönöm! :)
Hozzászólások 0 dbEhhez a bejegyzéshez még nincs hozzászólás. Legyen Ön az első!
- megírjuk a hírleveleit
- izgalmassá varázsoljuk
előre megírt hírleveleit - felprogramozzuk és
kiküldjük hírleveleit - meghatározzuk olvasói személyiségtípusát
- szegmentáljuk típusok
szerint a listáját - típusokra szabottan kommunikálunk feliratkozóival
- havi 5 munkaórát kap
tőlünk
és még:
- automata sorozatokat készítünk
- online kampányokat készítünk
- offline kampányokat készítünk
- havi 2 óra személyes konzultációt és
- havi 9 munkaórát kap tőlünk
- csali anyagokat készítünk
- telefonnal lekövetjük DM kampányait
- közös hírlevél-marketing tervet készítünk
- havi 2x2 óra személyes konzultációt és
- havi 18 munkaórát kap
tőlünk