Személyiségtípusok az online marketingben - 2.
2020.12.20. | Hozzászólások (1 db)Ha örömmel és érdeklődéssel olvasta az előző cikket, akkor bizony ez is tetszeni fog Önnek.
(Ne felejtse ám a végén kinyilvánítani, ha ez valóban így van!)
Ma arról írok Önnek, hogy milyen típusok léteznek, milyen személyiségtípusokba, vevőtípusokba, ügyféltípusokba tudja sorolni a feliratkozóit.
Lássunk is neki! Itt van elsőként a Pörgős.
Ő az, akit nem lehet nem észrevenni. Ő a társaság középpontja, aki imád szerepelni, nyüzsögni. Megjelenése divatos, trendi, látszik, hogy sokat ad magára, számára a külcsín is fontos, nem csak a belbecs. Viselkedése harsány, nyughatatlan. Kommunikációja haverkodó, trendi.
Az ilyen típusú ügyfél képes egyszerre több vasat tartani a tűzben – ráadásul mindegyiket sikeresen, és ezt nem is rejti véka alá. Szerinte „Nem elég a tojást tojni, a sikerhez kotkodácsolni is tudni kell!” Így hát szégyenlősség nélkül beszél is sokat magáról és a sikereiről.
Ő az, akinek nem kell tanítani, mi a marketing, hogy mi az önmarketing, hogyan kell a dolgok előnyös oldalát domborítani… mert gyárilag bele van kódolva a génjeibe. A Pörgősnél minden erősség a kirakatban van, és szereti, ha ezt mások is észreveszik. Ezért őt bátran dicsérheti. Akár írásban is, nem fogja zokon venni!
Ha szeretne neki eladni, ezeket a kulcsszavakat semmiképp ne hagyja ki a marketing üzenetből:
SIKER, EREDMÉNYEK, EXKLUZIVITÁS
TIPP ÖNNEK:
Bármit is értékesít, ezeket a kulcsszavakat mindenképpen szője bele a mondanivalójába!
A következő típus az Elemző.
Na, ő egy teljesen más világ lesz. Ahogy a neve is utal rá, a pörgőssel ellentétben benne egy nagyon visszafogott, hűvös típust ismerhetünk meg. Ő nem az a fajta, aki az előtérbe tolja magát, és arra hajt, hogy vedd észre. Ő inkább marad a háttérben, és onnan figyeli a történéseket. Emlékezni is nehezebben lehet rá, a megjelenésére. Rajta biztos hogy nem lesz semmi feltűnő: egy hatalmas masni, csillogó ékszerek, vagy egy arany rolex.
Gyanakvó és bizalmatlan, nála a bizalom nem jár automatikusan, azt ki kell érdemelni. Biztos, hogy ezer kérdése lesz, egy tárgyalásra hosszú kérdéslistával készül, és mindet fel is teszi Önnek. Cserébe viszont nehezen, vagy egyáltalán nem ad ki infót – szinte harapófogóval kell kihúzni belőle.
Kommunikációja kimért. Csak arra válaszol, amit kérdeznek tőle, de ha lehet, akkor inkább visszakérdez. Hogy amit kérdezett, arra miért kíváncsi, miért szeretné tudni, és hogyan kapcsolódik a témához? A dicsérettel csínján, vagy inkább egyáltalán ne! ...mert felébreszted a gyanakvását: vajon mi a célja vele?
Ha neki szeretne értékesíteni, akkor ezeket a kulcsszavakat semmiképp ne hagyja ki a marketing üzenetből!
BIZTONSÁG, KISZÁMÍTHATÓSÁG, GARANCIA
TIPP ÖNNEK:
Ő ezeket az értékeket tekinti a legfontosabbnak, építsen hát ezekre Ön is az email kampányaiban!
Máris itt a harmadik típus: a Humán
Ahogy a neveit utal rá, ő egy nagyon nyugodt, barátságos, emberközpontú típus lesz. Ő minden embert megért, szeret, mindenkihez békével és elfogadással közelít. Nem stresszel, nem nyaggat, nem sürget senkit, de cserébe ugyanezt várja el Öntől is. Ő lassabb tempóban éli az életét. Elvégre hova sietünk és minek ez a nagy pörgés?
A humánnál mindenféle üzlet (az online is!) azzal kezdődik, hogy megismerik egymást, és egymásra hangolónak a leendő üzleti partnerrel. Néhány email után következhet a személyes találkozó, a baráti csevely, majd végre az üzlet is.
Ő minden e-mailt elolvas – bár lehet, hogy csak hetekkel később... Ha beszél vele, türelemmel végighallgatja Önt. Nem szakítja félbe. Ha viszont szót kap, akkor nagyon nehezen lehet tőle visszavenni. Barátságosan válaszol még az automata levelekre is. Néha megkérdez: "Hogy van, mi újság Önnel? Már régen írt hírlevelet, ugye nincs semmi baj?"
Ha Ő az Ön leendő vevője, ezeket a kulcsszavakat mindenképp említse meg az értékesítési célú leveleiben:
KÉNYELEM, HARMÓNIA, „SEMMI MACERA!”
TIPP ÖNNEK:
Neki ezek a legfontosabb szempontok az életében. Neki ezeket igazolja vissza!
A sort az Uralkodó zárja.
Benne egy nagyon domináns típust fog megismerni. Határozott, erőteljes, követelőző típus, aki megalkuvást nem ismer. Ami jár neki, vagy amire szemet vet, azt ki is harcolja magának, akármibe is kerül. Ő lesz az, aki nem hagy ki egyetlen alkalmat sem, hogy beszóljon Önnek, tesztelje-próbára tegye Önt, vagy nyíltan felmérje az erőviszonyokat.
Nem is látja őt, csak olvassa a válasz-leveleit, amelyeket megrendeléskor küldés mégis érzi: hatalmas ereje van. Ha beszél, rövid utasító mondatok, ha ír tőmondatok és felkiáltó jelek (esetleg piros betűk) jellemzik kommunikációját.
Abban biztos lehet, hogy ő nem kérést intéz a másik félhez, hanem utasításokat küld. Ennyit vagy annyit ad érte. Ha kell, megrendeli, ha nem, akkor részéről le van zárva a dolog.
Ha szeretne értékesíteni neki, akkor az ő kulcsszavai, amelyeknek helye van a marketing üzenetben:
HARC, HATALOM, TISZTELET
TIPP ÖNNEK:
Egy Uralkodóval mindig lényegre törően, röviden és határozottan beszéljen. Rövid, velős e-mail írjon neki!
Ugye, hogy mennyire egyszerű észrevenni a különböző típusokat?
Érveljen a saját termékeit és szolgáltatásai mellett a fent bemutatott kulcsszavakkal!
A következő alkalommal arról írok Önnek, hogy hogyan készül a személyiségtípusokra szabott kampány.
Addig is, ha van kedve, írja meg nekem, ide a blogba, hozzászólásként a kérdéseit. És szívesen véleményezem a típusra hangolt érveit is, illetve ha szükséges, javítom is őket.
Ha már most látja, hogy PONT EZT szeretné Ön is megvalósítani, de nincs ideje arra, hogy kísérletezzen...
... akkor kattintson ide, ismerjen meg kicsit jobban minket és tudja meg, hogyan segíthetünk Önnek:
http://marketingkivitelezes.hu/rolunk >>
És ha tetszett ez a poszt, kérem, hogy a Tetszik gombot se feledje! Köszönöm! :)
Hozzászólások 1 db Mandi szerint: 2015. 04. 15. Nagyon hasznos cikk! Van folytatása?- megírjuk a hírleveleit
- izgalmassá varázsoljuk
előre megírt hírleveleit - felprogramozzuk és
kiküldjük hírleveleit - meghatározzuk olvasói személyiségtípusát
- szegmentáljuk típusok
szerint a listáját - típusokra szabottan kommunikálunk feliratkozóival
- havi 5 munkaórát kap
tőlünk
és még:
- automata sorozatokat készítünk
- online kampányokat készítünk
- offline kampányokat készítünk
- havi 2 óra személyes konzultációt és
- havi 9 munkaórát kap tőlünk
- csali anyagokat készítünk
- telefonnal lekövetjük DM kampányait
- közös hírlevél-marketing tervet készítünk
- havi 2x2 óra személyes konzultációt és
- havi 18 munkaórát kap
tőlünk